اطلاعات تماس

تلفن

۰۲۱۸۸۵۳۳۱۸۷ | ۰۲۱۸۸۵۴۶۳۹۴ | ۰۲۱۸۸۵۴۵۳۹۷ | ۰۲۱۸۸۵۱۷۰۲۱ | ۰۲۱۸۸۷۵۶۸۶۷

ایمیل

info@hesabjam.ir

مالیاتی

دیگر مطالب

راهنمای استفاده از سامانه ثبت شکایت به شورای عالی مالیاتی

مقدمه

این سامانه به عنوان یک خدمت الکترونیک برای ثبت شکایت به شورای عالی مالیاتی در اختیارتان قرار گرفته است. بدین منظور لازم است مراحل توضیح داده شده در فایل PDF که در انتهای مقاله می باشد، طی گردد

 

مراحل اعتراض به برگ تشخیص (دادرسی مالیاتی)

 

شورای عالی مالیاتی در کدام مرحله وارد می شود؟؟؟

 

اگر مودی به برگ تشخیص صادره برای دادرسی مالیاتی معترض باشد، اعتراض وی به صورت های زیر بررسی می گردد:

1- ابتدا اعتراض به رییس امور مالیاتی (ممیز کل)ارجاع می شود. اگر ممیز کل تشخیص دهد که اعتراض مودی قابل رسیدگی است در پشت برگ تشخیص نظر خود را منعکس می کند و برگ قطعی صادر می شود.

 

2- اگر ممیز کل مدارک و دلایل را کافی نداند پرونده به دبیرخانه هیات حل اختلاف مالیاتی بدوی ارجاع می شود.

 

دادرسی مالیاتی

 

3- اگر هیات حل اختلاف مالیاتی بدوی رای خود را صادر کند و مودی نسبت به رای صادره معترض باشد، پرونده به هیات حل اختلاف تجدیدنظر مالیاتی ارجاع می شود. مهلت ارائه اعتراض مودی نسبت به رای هیات بدوی 20 روز از تاریخ ابلاغ است.

 

4- اگر هیات تجدیدنظر رای خود را صادر کند و مودی معترض باشد پرونده به شورای عالی مالیاتی ارجاع می شود(دقت کنید در مالیات بر ارزش افزوده مرحله شورای عالی مالیاتی وجود ندارد).

 

5- اگر مودی به رای شورای عالی مالیاتی معترض باشد و یا قابل رسیدگی در این شورا و یا مرجع دیگری نباشد پرونده به هیات 3 نفره موضوع ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم ارجاع می شود.(اعضای هیات 3 نفره توسط وزیر اقتصاد انتخاب می شود).

6-و در نهایت اگر مودی به رای صادره توسط هیات 3 نفره معترض باشد پرونده و شکایت به دیوان عدالت اداری ارجاع می شود.

 

برای دانلود فایل PDF راهنمای استفاده از سامانه ثبت شکایت به شورای عالی مالیاتی اینجا کلیک کنید.

درخواست خدمات حسابداری و حسابرسی

چنانچه در حوزه خدمات حسابداری، حسابرسی و مالیاتی نیازمند مشاوره و کمک هستید لطفا با ما در میان بگذارید تا متخصصین ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند